ICS-CERT poinformował o wykrytej przez naukowców z Politechniki Mediolańskiej podatności magistrali CAN (CAN bus), powszechnie wykorzystywanej głównie w samochodach, jak również w medycynie i przemyśle. Wykorzystanie podatności umożliwia przeprowadzenie selektywnego ataku DoS, prowadzącego do zablokowania wybranej funkcji urządzenia (naukowcy przedstawili PoC, w którym wyłączyli czujniki parkowania w pojeździe). Napastnik musi mieć dostęp do portu komunikacyjnego (np. OBD-II). Podstawowym, zalecanym zabezpieczeniem jest fizyczne ograniczenie dostępu do takiego portu.
CERT PSE zachęca do zapoznania się z informacją na stronie ICS-CERT: Alert (ICS-ALERT-17-209-01) CAN Bus Standard Vulnerability
Pełny opis podatności (w tym szczegółowa analiza protokołu) znajduje się na stronie Politechniki Mediolańskiej (PDF, j. ang., 116 str.): A Stealth, Selective, Link-layer Denial-of-Service Attack Against Automotive Networks